یزدفردا: سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد یزد از برگزاری جشنواره کشوری امام المتقین با موضوع «غدیر،ولایت و حضرت علی (ع)» و با هدف تبین جایگاه امامت و ولایت و گسترش فرهنگ والای علوی در جامعه خبر داد.
محسن رستگاری، سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد یزد گفت: جشنواره کشوری امام المتقین با موضوع غدیر، ولایت و حضرت علی (ع) به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان و با حمایت ستاد عالی کانون های فرهنگی وهنری مساجد کشور برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره ملی در 10 بخش مختلف برگزار می شود، افزود: بخش های مختلف این جشنواره از غدیر امسال آغاز شده و تا عید غدیر سال آینده ادامه خواهد داشت.
رستگاری با بیان اینکه این جشنواره  برگزار می شود، عنوان کرد: تقدیر از برترین جشن های مردمی عید سعید غدیر (برنامه های مسجد محور) از بخش های این جشنواره است که در این بخش سه کانون فرهنگی و هنری برتر از هر استان به دبیرخانه این جشنواره در استان لرستان معرفی می شود.
وی تصریح کرد: دبیرخانه این جشنواره پس از ارزیابی آثار رسیده از استان های کشور از هر استان یک کانون را مورد تقدیر قرار خواهد داد.
رستگاری با بیان اینکه اهدای صلوات به نیت تعجیل درفرج میراث غدیرحضرت مهدی (عج) از دیگر بخش های این جشنواره است، اذعان داشت: دراین بخش اعضای کانون های فرهنگی وهنری مساجد از عید سعید غدیرخم تا ولادت امام علی (ع) روزانه100 صلوات اهداء خواهند کرد.
وی برگزاری مسابقه تهیه و تدوین کتاب 40 حدیث علوی را دیگر بخش این جشنواره خواند و گفت: این بخش ویژه گروه سنی 10 تا 14 سال برگزار می شود.
سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد یزد اظهار کرد: برگزاری مسابقه حفظ زیارت امین الله، مسابقه حفظ خطبه غدیر، مسابقه مفاهیم زیارت امین الله، مسابقه مفاهیم خطبه غدیرو مسابقه شعرغدیر از دیگر بخش های این جشنواره استانی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا